Un număr de 6.640 persoane s-au adresat Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava în primele nouă luni ale anului în curs, se arată într-o statistică a instituţiei, dată publicităţii recent, de preşedintele director general Oana Elena Picioc. Potrivit documentului, este vorba de 384 de persoane care au apelat numărul de telefon gratuit -Tel verde: 0800800981 - 84 de persoane care au depus petiţii şi 6.172 de persoane care au fost în audienţă (incluzând şi asiguraţii care au depus cereri pentru obţinerea cardului european de asigurări de sănătate).
Modalitatea de asigurare a făcut obiectul celor mai multe solicitări din partea sucevenilor, se precizează în raportul CAS. Astfel, în 494 de cazuri, oamenii s-au interesat de documentele necesare pentru plata contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, de modalitatea obţinerii calităţii de asigurat şi coasigurat şi au cerut informaţii privind înştiinţările de plată la FNUASS.
În alte 179 de situaţii, sucevenii au solicitat informaţii privind actele necesare pentru obţinerea cardului european de asigurări sociale de sănătate, în timp ce 5.401 persoane au depus documentaţia şi au intrat în posesia acestui card.
Problemele ridicate de asiguraţi
Printre alte probleme ridicate de suceveni în primele trei trimestre ale anului se numără modul de procurare a dispozitivelor medicale (depunerea actelor necesare şi obţinerea deciziilor emise de CAS Suceava), 217 oameni adresându-se în acest sens responsabililor instituţiei. În alte 75 de cazuri, sucevenii au solicitat informaţii privind medicii de familie, în timp ce de modalitatea rambursării banilor cheltuiţi de asiguraţi în spitale pentru medicamente şi materiale sanitare s-au interesat nouă persoane. Alte 35 de solicitări înregistrate au făcut referire la medicii specialişti şi investigaţiile medicale, iar alte 29 au v