Preţ de un an şi jumătate, presa scrisă şi-a jucat impecabil rolul tradiţional de arbitru imparţial, lăsând partizanatul televiziunilor, radioului şi Internetului. Abia în ultimele săptămâni, după tipic, şi-a exprimat, în editoriale atent calibrate, adeziunea pentru un candidat sau altul ori, tot conform tradiţiei, a ales neutralitatea.
Corespondentul RFI la New York, Radu Tudor
Între marile cotidiane care au ales să nu aleagă trebuie citat The Wall Street Journal, alături de alte zece publicaţii majore, cu un tiraj de peste 75 de mii de exemplare. Numeric, la acest capitol al sprijinului editorial, partida îi revine lui Romney, cu 92 de cotidiane şi 27 de hebdomadare. Obama totalizează în coloana sa 61 de cotidiane şi 28 de săptămânale.
La tiraj, însă, Obama iese câştigător cu vreo cinci milioane, pentru că a întrunit adeziunile unor titluri prestigioase, precum New York Times, Chicago Tribune şi Miami Herald. Obama este mai popular în rândul ziarelor mai mici, cu precădere din sud şi sud-est. Ca o curiozitate, trebuie reţinut faptul că Romney nu a fost susţinut de Salt Lake Tribune, ziarul cu cea mai mare circulaţie, care apare în bastionul mormonismului. În statele disputate, care vor decide marţi soarta candidaţilor (state precum Ohio, New Hampshire, Iowa, Nevada, Romney) îşi devansează rivalul cu nouă puncte în materie de susţineri editoriale, cu 24 de ziare contra 15.
Altă categorie urmărită cu atenţie este aceea a publicaţiilor care au trecut de la un partid la altul şi aici tot candidatul republican este în avantaj, cu 36 de titluri la trei. Printre acestea, prestigiosul Des Moines Register din statul Iowa, care a sprijinit ultima oară un republican în anul de graţie 1972. Era vorba atunci de Richard Nixon. New York, Radu Tudor, despre alegerile din SUA
Preţ de un an şi jumătate, presa scrisă şi-a jucat impecabil rolul trad