Americanii sunt aşteptaţi marţi la urne, pentru a-şi vota preşedintele, la ALEGERI SUA 2012. Ziua cea mare încheie, astfel, 18 luni de campanie intensă, care a stabilit un nou record în materie de cheltuieli electorale, cu o „factură” de peste 2 miliarde de dolari. Economia a fost laitmotivul acestei curse - despre acest subiect au vrut candidaţii să vorbească de fiecare dată când au avut ocazia, interes care, după cum a relatat gândul de-a lungul campaniei, a coincis şi cu interesul electoratului american.
În ziua decisivă pentru America, când oamenii formau cozi de sute de metri în faţa unora dintre secţiile de votare, gândul a stat de vorbă cu Marilyn Geewax, senior editor pe probleme economice la NPR, postul public de televiziune din Statele Unite, şi analist economic la diferite emisiuni televizate, pentru a afla cum se justifică, totuşi, acest interes aproape exclusiv pentru economie în campania electorală americană din 2012, în detrimentul politicii externe şi al problemelor sociale. De asemenea, jurnalista americană, care a precizat că, spre deosebire de jurnaliştii din media americane private, este obligată să fie obiectivă, a analizat campania, vorbind despre argumentele economice ale candidaţilor, despre momentele lor cele mai slabe, dar şi despre un posibil rezultat.
gândul: Aceste alegeri au fost centrate aproape exclusiv pe probleme economice. Acesta a fost singurul subiect despre care candidaţii au vrut să vorbească mereu, chiar şi atunci, cum a fost cazul ultimei dezbateri prezidenţiale, când trebuiau să discute despre politică externă. De ce a fost economia un subiect mai important acum decât la alegerile din 2008, când situaţia economică a Statelor Unite era mai rea?
Marilyn Geewax: Marea Recesiune a început în decembrie 2007, când piaţa imobiliară a început să se destrame, iar rata şomajului a început să crească dramatic. De