Efectele crizei menţin la un nivel foarte scăzut traficul de mărfuri prin porturile de la Dunărea Maritimă, după ce în urmă cu doi ani se părea că impasul va fi depăşit. Potrivit datelor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în primele trei trimestre ale lui 2012, traficul de mărfuri prin porturile din Brăila, Galaţi şi Tulcea a fost cu 1,7 milioane tone mai scăzut în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit purtătorului de cuvânt al APDM, Gina Mirea, în perioada ianuarie-septembrie, în porturile de la Dunărea Maritimă au fost operate aproximativ 6,1 milioane tone mărfuri, faţă de circa 7,8 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul navelor care au acostat pentru operare în porturile dunărene a fost de 3.266, cu mult mai puţine decât în primele nouă luni ale anului trecut, când au fost operate 4.044 nave. Asistăm la evoluţii diferite între traficul fluvial şi traficul maritim de pe Dunăre, dar ambele sunt în scădere. În cele trei porturi a fost înregistrat un trafic fluvial de mărfuri de aproape 4,7 milioane tone, corespunzător unui număr de 2.837 nave, mult mai redus decât cel din primele nouă luni din 2011, când au fost operate portuar 3.525 de nave, respectiv un volum de 5,9 milioane tone de mărfuri.
Traficul maritim de la Dunăre a fost în perioada ianuarie-septembrie 2012 de peste 1,4 milioane tone marfă, corespunzător unui număr de 429 nave, mai redus faţă de 1,8 milioane tone marfă, pentru 519 nave operate portuar în primele trei trimestre din 2011. În luna septembrie, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, traficul general de mărfuri a fost de 600.000 tone marfă, corespunzător unui număr de 416 nave, faţă de aproximativ un milion tone marfă la 579 nave operate portuar în septembrie 2011. În septembrie traficul fluvial a fost de 471.880 tone marfă la 376 nave, faţă 683.644 tone la 491 nav