Preţurile studiilor de piaţă realizate în România încep de la 4.000 de euro şi pot depăşi 100.000 de euro, potrivit Alinei Stepan, executivul care a preluat în luna iulie conducerea Ipsos Research (fosta Synovate), parte a grupului francez Ipsos - a 3-a cea mai mare companie de cercetare de piaţă globală.
"Un studiu mic costă 4.000-5.000 de euro şi este realizat, de exemplu, după 4 focus - grupuri sau după 20 de interviuri de tip «guerilla», însă preţul unei cercetări poate depăşi chiar 100.000 de euro, în funcţie de dimensiunea analizei, de mărimea eşantionului sau de ţara în care se face culegerea datelor", a spus Alina Stepan, care coordonează o echipă de 40 de angajaţi permanenţi şi 150 - 170 de specialişti în culegere de date.
Alina Stepan a venit la divizia de cercetare offline a Ipsos după ce anterior a ocupat funcţia de Insights Director la SAB Miller - Ursus Breweries. Absolventă a Facultăţii de Sociologie din cadrul Universităţii din Bucureşti, Alina are o experienţă de peste 15 ani în cercetare, anterior lucrând în companii precum Synovate, JTI (producător de ţigarete) sau Vodafone (telecom).
De la clienţii din România vin 80% din studii
În toamna anului trecut Ipsos a preluat la nivel mondial competitorul Synovate, într-o tranzacţie evaluată la peste 560 de milioane de euro.
În România, Synovate avea la finele lui 2011 o cifră de afaceri de 1,8 mil. euro, în scădere faţă de anul anterior cu 17%. Începând cu anul 2012 compania intră însă sub brandul Ipsos Research şi împreună cu Ipsos Interactive Services (IIS) devine lider al pieţei locale de cercetare online-offline, companiile având împreună cifre de afaceri de peste 40 de milioane de euro la finele anului trecut şi peste 700 de angajaţi în prezent.
Principala diferenţă dintre IIS şi Ipsos Research o reprezintă faptul că prima companie (cu sedii în Bucureşti şi