Unul dintre cei mai longevivi producători de medicamente din România, Zentiva România, aniversează 50 de ani pe piaţa locală. Grupul şi-a setat obiectivele pentru următorii 5 ani: creşterea producţiei cu 50%, investiţii de 9 milioane de euro şi trimiterea la export a 50% din volumele produse local.
Pentru 2013, Sanofi doreşte să îşi consolideze poziţia de lider de piaţă printr-o
creştere a vânzărilor de 5%, prin investiţii continue în pilonii majori de creştere:
diabet, consumer healthcare (produse eliberate fără prescripţie medicală) şi
generice, precum şi prin consolidarea portofoliului de produse.
Fabrica Zentiva România, unitatea de producţie a Sanofi şi cel mai mare producător local de medicamente, sărbătoreşte anul acesta o jumătate de
secol. În prezent, fabrica Zentiva România produce anual aproximativ 48 de milioane de cutii de medicamente. Compania îşi propune să crească producţia locală cu 50% în următorii cinci ani, investind aproximativ 9 milioane de euro în unitatea industrială.
Exporturile reprezintă în momentul de faţă peste 10% din producţia locală în termeni de valoare şi 8% în termeni de volum. Compania exportă 19 produse în 62 de SKU-uri (forme de prezentare) pe 13 pieţe europene, printre care Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Portugalia. În următorii 5 ani, volumul exporturilor va creşte până la 50% din producţia locală.
„Avem o prezenţă diversificată şi puternică pe piaţa din România, oferind soluţii de tratament complexe printr-un portofoliu echilibrat, care cuprinde medicamente inovatoare, soluţii pentru boli rare, generice, medicamente OTC şi vaccinuri. Cu peste 800 de angajaţi (dintre care 400 în unitatea de producţie), Sanofi este un partener de încredere şi pe termen lung al sistemului de sănătate, contribuind în mod semnificativ la economia locală şi la PIB-ul