Avem trei puteri in stat. Executivul, puterea judecatoreasca si Parlamentul. Ele sunt independente una de alta dar se controleaza reciproc. Asa scrie in Constitutie, asa sunt normele democratice si asa este bine. A patra putere, presa, e importanta dar nu face parte din sistemul constitutional. Totusi, dintre aceste puteri, cea mai importanta este cea legislativa. Asa e in toata lumea civilizata. Demonizarea Parlamentului ca institutie poate rasturna scara de valori si poate da peste cap echilibrul puterilor in stat si, pana la urma, buna functionare a statului. De aceea, decredibilizarea Parlamentului este curata dinamita.
Parlamentul este cea mai importanta putere in stat, sub orice Constitutie democratica, din simplul motiv ca, spre deosebire de celelalte institutii, este ales prin vot direct de catre popor. Doar presedintele statului se mai bucura de acest privilegiu in baza Legii fundamentale din Romania dar cu observatia ca el nu poate fi o putere separata in stat. Ci reprezinta, in cel mai bun caz, o parte a Executivului. In mod normal, Parlamentul, in sistemul reciproc de control, trebuie sa aiba puteri extinse. Si Justitia ii controleaza pe parlamentari si este firesc. Numai ca si Parlamentul poate controla Justitia. Si este si mai firesc. Si Executivul poate exercita un control asupra Parlamentului si parlamentarilor. Si este firesc. Dar si mai firesc este ca Parlamentul sa controleze Executivul. Exista institutii care nu fac parte din niciuna dintre puterile statului si, totusi, ele isi exercita controlul asupra celor trei puteri consacrate ale statului, fara ca, la randul lor, sa se lase controlate in vreun fel. Cele mai elocvente exemple sunt acele servicii secrete subordonate direct presedintelui prin CSAT, Agentia Nationala de Integritate si, nu in ultimul rand, Curtea Constitutionala.
Toate aceste institutii, intr-o forma sau al