Marile lanțuri comerciale vor crește prețul produselor pentru a compensa sumele exorbitante pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine.
"Ceea ce ne mai frământă în acest moment sunt monopolurile legale, iar recent toți utilizatorii de muzică ambientala (magazine, restaurante, hoteluri etc) au fost afectați de triplarea practic a redevențelor încasate de Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din România (UCMR) pentru muzica ambientala difuzată", a declarat, pentru mediafax, Alexandru Vlad, vicepreședintele Asociației Marilor Retele Comerciale din România (AMRCR).
Adrian Iorgulescu, președintele Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România, spune ca toți banii încasati pentru muzica ambientală din magazine se duc către autori. "Banii pentru Madonna se duc către ea, iar cei pentru Michael Jackson către moștenitorii acestuia. Se poate spune și că Horia Moculescu, Marius Țeicu sau Adrian Iorgulescu scumpesc mâncarea românilor ", a completat Iorgulescu.
Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care funcționau la sfârșitul anului trecut plătesc acum doar pentru muzica din difuzoare aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro).
"Legătura cu clientul este foarte simplă: orice comerciant încearcă, pe cât posibil, să-și acopere costurile ", a afirmat reprezentantul AMRCR. Puți în situația de a-și concedia angajații, unele magazine au decis să taie sonorul. "Ne străduim pe cat putem să ne protejam clienții prin prețuri cât mai bune, așa că am preferat să nu mai dăm muzică în magazinele noastre", explica Pawel Musial, director general al Profi Rom Food, care deține reteaua Profi.