Afacerile Aerostar Bacău (ARS), cel mai mare producător din industria aeronautică românească, au urcat cu 33% în primele nouă luni ale anului, la aproape 134 milioane de lei (30,4 milioane de euro), în special pe seama cererii la export pentru transportul de pasageri, care se menţine una puternică în ciuda contextului mondial dificil.
Avansul afacerilor a majorat profitul companiei de 2,6 ori în aceeaşi perioadă, până la 11,2 mil. lei (2,55 mil. euro). Marja netă de profit a Aerostar s-a dublat în ultimul an, de la 4,3% la 8,4% în prezent, în condiţiile în care unele categorii de costuri, cum ar fi cele salariale şi cu amortizările, au urcat mai puţin decât vânzările. Pe de altă parte, cheltuielile materiale au crescut mai puternic. "Creşterea în domeniul aerospaţial comercial este un factor de stabilitate în condiţiile unei cereri puternice şi constante pentru aviaţia globală şi o producţie în creştere de avioane comerciale. Cererea în transportul de pasageri este puternică, transportul de marfă este în continuare afectat negativ, iar profitabilitatea în industrie este foarte scăzută", spun reprezentanţii Aerostar.
Aceştia au adăugat că statele alocă sume în scădere pentru industria de apărare, fapt ce afectează cererea pe acest segment. Rezultatele în creştere ale Aerostar s-au datorat orientării companiei spre segmentul destinat transportului de pasageri, componentă care a adus afaceri mai mari cu 51% în primele nouă luni ale anului. Majoritatea investiţiilor demarate anul acesta, care s-au cifrat la 14,4 mil. lei (3,3 mil. euro), au fost alocate de companie pentru finalizarea investiţiei în "extinderea capacităţilor de fabricaţie şi asamblare de aerostructuri destinate aviaţiei civile". "Capabilităţile şi dotările noului hangar vor contribui la extinderea şi diversificarea ofertei Aerostar în domeniul serviciilor de fabricaţie, montaj şi mentenanţă