Zilele trecute, un nou caz de înşelăciune prin telefon a intrat în atenţia poliţiştilor: un cetăţean a sesizat faptul că cineva l-a sunat pe telefonul fix, dându-se drept fiul său şi anunţându-l că a fost implicat într-un accident rutier. „Fiul" şi-a rugat „tatăl" să-i trimită coduri de reîncărcare electronică în valoare de 1.200 de lei, sub pretextul că banii îi sunt necesari pentru a despăgubi victima accidentului. „Tatăl", evident că sărit în ajutorul "fiului" şi a trimis codurile de reîncărcare.
Imediat după aceea, şi-a dat seama că a fost victima unei înşelăciuni şi a reclamat la Poliţie.
Ignoranţa are preţ mare
Este firesc ca orice părinte să-şi ajute copilul aflat în nevoie. Şi cărui părinte nu-i tremură sufletul când aude că fiul său a fost implicat într-un accident? Şi primul gând :"Slavă Domnului că nu păţit nimic grav!" îl face să respire uşurat. Dar, ce părinte nu ştie când vorbeşte la telefon cu propriul fiu şi nu cu un necunoscut? Chiar dacă, din diferite motive (traume emoţionale etc.) vocea nu este cea ştiută, cum oare să trimiţi coduri de reîncărcare pentru plata a ceva?
Ca să nu mai vorbim de faptul că, în caz de accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti în acest sens sau prin societăţile de asigurări.
Orice accident de circulaţie are două variante de soluţionare: depunerea unei plângeri la Poliţie, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv, sau înţelegerea amiabilă a părţilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind poliţa de asigurare auto obligatorie. Orice alte variante sunt excluse, iar dacă sunt puse în practică ele nu au consistenţă legală.
Sunt întrebări elementare la care ar fi trebuit găsite răspunsuri, înainte de a trimite banii ceruţi de infractorul care a profitat de naivitatea şi lipsa de informare a victimei sale. Cert e