Un afiş frumos creat de Cosmin Ardeleanu, un caiet-program bilingv, de ţinută, şi teme sau secţiuni cuprinzătoare, evenimente conexe, iată datele celei de a 22-a ediţii a FNT, al doilea din mandatul criticului Alice Georgescu. Impuse de calendarul UNESCO, două dintre teme, Al matale Caragiale şi Strindberg, înaintaşi, urmaşi, au asigurat festivalului piloni dramaturgici solizi, numele lui Silviu Purcărete, nominalizat la Focus – prilejuieşte o incursiune în universul regizoral al apreciatului artist până la spectacolele de dată recentă O Furtună şi Gulliver, iar la De toate pentru toţi s-a vrut, vreau să cred, etalată colecţia de stiluri şi viziuni teatrale demne de interes, ceea ce nu înseamnă o eludare a criteriilor valorice în favoarea diversităţii. Tinerilor le-a fost rezervat capitolul Teatrul de mâine, actorilor, acela intitulat În prim plan actorul şi tuturor îndemnul la bucurie şi sfidarea crizei, rostit de directoarea festivalului în chiar seara deschiderii. A mai fost inclus în program şi TN Radiofonic, cu programări tematice pe sprânceană (n.b., aici s-a auzit în premieră absolută Drumul spre Damasc, tradus acum de Carmen Vioreanu pentru atelierele Cătălinei Buzoianu, ceea ce ar fi meritat menţionat), iar evenimentele conexe includ numeroase lansări de carte, conferinţe şi celebrele Divane, găzduite de Fundaţia Lowendal, LibrăriaBastilia şi CeainăriaSerendipity. Zece zile de teatru, aşadar, în Capitală, aşa cum le-au recomandat la radio, cu vocile lor inconfundabile, Victor Rebengiuc şi Ion Caramitru. * * *
Silviu Purcărete, regizor de operă
Ştiam că Silviu Purcărete montează operă, în străinătate mai ales, în trena unei tendinţe majore a scenei mondiale care mizează pe regizorii de teatru în acţiunea reuşită de revitalizare a spectacolului de operă. Gianni Schicchi, de Giacomo Puccini, e însă într