În goana după o poziție socială privilegiată, unii români par să ignore criza achiziționând vehicule din segmentele premium și lux mai cu râvnă decât în anul anterior.
Faptul că vânzările de mașini noi se află într-un picaj accentuat de ani buni nu mai este un secret pentru nimeni. În mare parte explicată de contextul economic, această involuție a pieței autohtone ascunde însă detalii mai greu de înțeles. Conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele nouă luni din acest an au fost înmatriculate cu 12,08% mai puține autoturisme decât în perioada similară a anului anterior. În același timp, însă, zona premium și de lux a pieței a crescut cu peste 16%. Mai exact, au fost înmatriculate 5.358 de astfel de mașini, în creștere de la 4.608 cu un an în urmă. Motivele acestei creșteri, surprinzătoare pentru un neavizat, sunt explicate de comercianți prin nevoia oamenilor cu venituri peste medie de a-și înlocui vehiculul achiziționat, probabil, înainte de debutul crizei. Acest tip de client, chiar dacă a fost afectat și el de probleme financiare, are nevoie să își mențină statutul în grupul social din care face parte, iar o mașină îmbătrânită poate dăuna imaginii. Prin urmare, de voie, de nevoie, clientul de mașină premium sau de lux a reînceput să cumpere. La creșterea acestei zone a pieței, caracterizată prin prețuri care pot fi considerate de mulţi indecente, au contribuit și companii care și-au utilat parcul cu vehicule destinate managerilor.
Statistica DRPCIV arată că, din totalul de 5.358 de autoturisme noi din segmentele premium și lux, nu mai puțin de 1.622 au aparținut mărcii BMW. Lider autoritar în preferințele oamenilor cu bani din România, și nu numai, brandul bavarez este urmat în clasamentul înmatriculărilor de conaționalii de la Audi, cu 1.358 de unități, și de Mercedes-Benz, cu 1.224 de unități. Toate