Cea mai mare gară din România, Gara de Nord din Capitală, are şansă să redevină un symbol naţional după ce CFR Infrastructură şi compania belgiană Euro Station au anunţat că vor înfiinţa o societate comercială pentru reabilitarea şi extinderea infrastructurii din Bucureşti, incluzând şi Gara de Nord.
Negocierile au loc în urma Memorandumului de Înţelegere semnat între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România şi Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei.
Cu această ocazie, cele două părţi au discutat cu privire la cooperarea în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul " Gara de Nord", cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX.
Potrivit unei note a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prezentate în şedinţa de marţi a Guvernului, la sfârşitul lunii iulie, partea română a propus o versiune finală care cuprindea toate punctele dorite de ambele părţi, acestea agreând o formă a actului constitutiv, sub rezerva aprobării de către Euro Station.
Luna trecută avocaţii belgienilor au comunicat o nouă versiune a actului constitutiv în care erau menţionate modificările de substanţă asupra cărora românii de la CFR îşi exprimase deja punctul de vedere, negocierile fiind reluate.
Firma care se va naşte din acest parteneriat va fi înregistrată în România, ca SA, societate de proiect, fără să fie implicată în activităţi de transport feroviar.
Compania Euro Station din Belgia activează în domenii precum arhitectură, inginerie, construcţii şi management de proiect.