În cadrul Cercului pedagogic al profesorilor de limba engleză, nivel gimnaziu, desfăşurat în data de 3 noiembrie 2012, la Şcoala Gimnazială Europa din Târgu-Mureş, a avut loc un atelier de lucru pe tema “Tipuri de activităţi pentru dezvoltarea celor patru competenţe folosind învăţarea centrată pe elev”. S-au prezentat o serie de exerciţii, cu un deosebit accent pe abilităţile de scriere, vorbire, ascultare şi citire.
Destăinuirea tainelor meseriei
“Întâlnirile noastre se desfăşoară lunar, iar profesorii mai vechi, care au puţin mai multă experienţă, să destăinuiască din tainele lor celor mai tineri sau celor care sunt interesaţi să afle ceva nou, pentru că şi noi, putem să învăţăm foarte multe lucruri noi dor dacă ne dorim. Limba engleză ne oferă posibilitatea să desfăşurăm orele astfel încât să nu devină o greutate pe umerii elevilor, dintre care, mulţi şi-ar dori, poate, să nu fie în clasă”, a declarat Gabriela Şandru, metodist ISJ, profesor de limba engleză. Profesorii sunt mereu în căutare de exerciţii motivante pentru elevi, care să le capteze atenţia şi să îi determine pe elevi să înveţe.
Tema jocului şi lucrul în grup
La întâlnirea profesorilor, exerciţiile prezentate s-au axat pe cele patru competenţe importante ale învăţării unei limbi străine: scriere, vorbire, ascultare şi citire. Activităţile care se pretează pe tema jocului îl determină pe elev să asculte, să coopereze şi să se implice, astfel încât, sarcina de lucru devine mult mai uşor de îndeplinit. “Dacă îi punem să lucreze în grup, le este mult mai uşor pentru că, prima dată, feedback-ul îl dau colegilor lor şi nu nouă. Grupul are ocazia să dea un răspuns corect sau un răspuns mai bun profesorului şi atunci inhibiţia dispare. Mulţi elevi nu se implică în activităţi tocmai pentru că le este teamă că vor spune o prostie şi atunci mai bine tac. În grupuri sau în perechi, elevul