Sa iti cresti liderii mai repede si mai bine decat concurenta si sa iti fidelizezi oamenii sunt cateva dintre cele mai mari provocari ale unui director de resurse umane, a declarat pentru Wall-Street.ro, Ioana Marcu, managerul de resurse umane al Orange Romania, cel mai mare operator de telelecomunicatii de pe piata locala, cu circa 2.800 de angajati.
Ioana Marcu va fi prezenta joi, 8 noiembrie, la conferinta HR 2.0: Transformarea organizationala in noua economie organizata de Wall-Street.ro.
“Pentru mine HR-ul este foarte important astazi pentru ceea ce se intampla peste 5 ani. Aici este provocarea. Cum cresti niste lideri mai bine si mai repede decat concurenta. Cum faci fidelizare intr-o companie. Pentru ca oamenii nu cred ca vor mai lucra peste 20 de ani doar pentru ca le dai bani. Vor lucra pentru ca vor. Intotdeauna va exista partea financiara, care nu va disparea, pentru ca muncim si ca sa ne simtim bine, dar si pentru ca trebuie sa platim facturile. Acum cat de important este pentru fiecare tine de filosofia de viata a persoanei si de moment”, explica Marcu.
Directorul de resurse umane al Orange Romania ocupa aceasta functie din octombrie 2010. Ea a absolvit Academia de Studii Economice, specializarea servicii si turism, in anul 1996. Inainte de a se angaja la Orange a participat la 60 de interviuri de recrutare: Stiam exact ce interviuri am luat si ce nu “Am intrat la Politehnica, la Electrotehnica, si dupa doi ani mi-am dat seama ca nu este ceea ce imi doream si m-am mutat la ASE. In ultimul an am avut o bursa in Franta, la L'école Supérieure de Commerce din Bordeaux,. Acolo am lucrat in jur de o luna la una dintre cele cele mai agentii de turism. Apoi am venit in tara, unde m-am angajat la o firma de turism. Era o diferenta mare, dar mare. Eram colaborator si lucram pe incoming, adica ma ocupam de turistii straini care veneau in R