Povestea de succes în afaceri a românului Florin Simon ilustrează imaginea unei Italii care se schimbă, în care imigranţii nu mai sunt titularii unor mici magazine ci a unor companii cu structuri financiare şi reţele complexe de distribuţie. Totodată, economia imigranţilor este unul dintre puţinele sectoare în creştere în Italia, relatează cotidianul italian La Repubblica.
"Peste 7% din activitatea întreprinderilor se află în mâinile unor imigranţi. Nu mai este vorba doar de mici magazine. Încep să se observe companii cu structuri financiare şi reţele complexe de furnizare şi de distribuţie'', a declarat Natale Forlani, din conducerea departamentului de Imigraţie din cadrul Ministerului italian al Muncii.
Florin Simon s-a născut la Bacău, în România. A venit în Italia la 26 de ani, fără permis de şedere şi a început să lucreze ca muncitor. Odată reglementată situaţia sa prin aşa-numita ''sanatoria'' /legalizarea imigranţilor cu statut ilegal/ din 1998, a decis să-şi înceapă propria afacere. A deschis mai multe activităţi, iar în 2005 a fondat în capitala Italiei "Roma... nia Srl", prin care importa produse alimentare tipice din ţara sa. Cererea din partea magazinelor şi restaurantelor conaţionalilor săi a fost foarte mare şi a reuşit să găsească clienţi chiar şi în marea distribuţie.
Astăzi, firma sa are 34 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 14 de milioane de euro. Florin Simon a fondat şi o altă societate "Ro-ma food", care şi-a propus să exporte produse ale bucătăriei italiene în ţara sa natală. Este o poveste de succes, o imagine a Italiei care se schimbă, potrivit La Repubblica.
Conform datelor culese de Confederaţia Naţională a Artizanatului /CNA/, începând cu anul 2005 şi până astăzi numărul companiilor fondate de străini a crescut cu 48,7%. Titularii şi asociaţii de companii străine se cifrează la pes