„A omorât-o pentru a o salva, e un caz limită de filantropie.“ Pascal Bruckner
Cazul celebru al morţii tinerei Irina Cornici a fost un exemplu elocvent pentru caracterul complex şi „franjurat“ al realităţii. Autorităţile medicale şi spirituale s-au întâlnit într-o situaţie fără precedent, încercând să salveze o fiinţă care fusese deja condamnată de familie şi de societate. Alunecând ca pe un tobogan între dimensiuni diferite ale existenţei umane, consecinţele intenţiei salutare au deturnat orice presupunere anticipatoare. Crescută la orfelinat, într-un mediu tarat şi promiscuu din toate punctele de vedere, trecută prin experienţe maculante şi prin sejururi de muncă în Germania, Irina Cornici avea deja un destin ca o nebuloasă cu potenţial exploziv. Ceea ce s-a întâmplat n-a făcut decât să-i aducă extincţia şi să-i scrie epitaful.
În iunie 2005, după cum se ştie, încercând să potolească prin metode duhovniceşti crizele violente ale Irinei, după ce o internaseră fără prea mare folos în secţia de psihiatrie a spitalului judeţean din Vaslui, ieromonahul Daniel Corogeanu şi patru măicuţe de la schitul Tanacu au recurs la o soluţie riscantă. Au legat-o pe fata de 23 de ani cu funii şi lanţuri pe o targă improvizată în formă de cruce, i-au pus un căluş din prosop în gură şi i-au citit rugăciuni de dezlegare. Imobilizată vreme de trei zile, plimbată ici-colo, prin mănăstire, printre molitve, speranţe şi aparente reveniri, fata e dusă în agonie cu o ambulanţă la spital, unde se constată un deces de 24 de ore. I se administrase, de către medicul ambulanţier, şi o doză forte de adrenalină. Apogeul l-a constituit, pe de o parte, condamnarea la închisoare, în 2008, a celor patru măicuţe (excluse din monahism) şi a preotului călugăr (caterisit imediat de ierarhi), iar pe de alta, furibundele campanii de presă şi discuţii despre