Orice asigurat poate vedea, în urma implementării bazei de date a asigurărilor de sănătate, care sunt serviciile medicale de care a beneficiat, acest sistem fiind funcțional de circa o lună a declarat, luni, reprezentantul Direcției de Control și Monitorizare a CNAS, Adrian Nan.
„Orice asigurat merge la ghișeul Casei de Sănătate, cu care are contract, cu buletinul și, în mod personal și confidențial, Casa trebuie să pună la dispoziție, pentru intervalul solicitat, cu ce anume este înregistrat în baza de date a asigurărilor sociale de sănătate. (...) Casele de asigurări de sănătate sunt obligate să afișeze pe site acest drept al asiguraților“, a mai spus reprezentantul Direcției de Control și Monitorizare a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).
Potrivit sursei citate, prevederea era trecută în Legea Națională de Asigurări de Sănătate nr. 95/2006, dar nu s-a putut implementa, neexistând o bază unică de date, de la toți furnizorii.
„Prin măsurile pe care le-am luat am dorit să introducem noi instrumente de verificare a realității seriviciilor pe care furnizorii le trimit spre decontare. În acest sens, s-au emis niște formulare, pe care asigurații le pot completa benevol, prin care ei confirmă dacă într-o anumită perioadă de timp au primit o anumită rețetă sau au beneficiat de anumite tratamente, lucru pe care îl fac la solicitarea Corpului de Control. Aceste formulare sunt tipizate. Sunt formulare pe care le folosește structura de control în verificarea furnizorilor. Pacientul fie este solicitat la medicul de familie, fie la Casă, depinde unde are loc controlul“, a explicat Nan.
Orice asigurat poate vedea, în urma implementării bazei de date a asigurărilor de sănătate, care sunt serviciile medicale de care a beneficiat, acest sistem fiind funcțional de circa o lună a declarat, luni, reprezentantul Direcției de Control și Monitorizare