Marile retele comerciale vor scumpi produsele pe care le comercializeaza pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le platesc Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania pentru muzica ambientala din magazine, potrivit Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).
"Ceea ce ne mai framanta in acest moment sunt monopolurile legale, iar recent toti utilizatorii de muzica ambientala (magazine, restaurante, hoteluri etc) au fost afectati de triplarea practic a redeventelor incasate de Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania (UCMR) pentru muzica ambientala difuzata", a declarat pentru Mediafax Alexandru Vlad, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).
Daca pana in 2011 un magazin de 15.000 de metri patrati (suprafata medie a unui hipermarket) platea 1.270 de lei pe luna, acum plateste 3.600 de lei, adica 43.200 de lei pe an.
"Inmultiti 3.600 de lei cu 12 luni si apoi cu numarul de magazine de suprafata mare construiti in ultimii 10 ani, iar apoi intrebati-va unde se duc banii respectivi", a adaugat Vlad.
Adrian Iorgulescu, presedintele Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania, spune ca toti banii incasati pentru muzica ambientala din magazine se duc catre autori. Taxele se platesc atat pentru muzica autohtona, cat si pentru cea straina.
"Banii pentru Madonna se duc catre ea, iar cei pentru Michael Jackson catre mostenitorii acestuia", a completat Iorgulescu.
Alexandru Vlad a afirmat ca magazinele platesc drepturi de autor. "Se poate spune si ca Horia Moculescu, Marius Teicu sau Adrian Iorgulescu scumpesc mancarea romanilor", a spus el.
Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care functionau la sfarsitul anului trecut platesc acum pentru muzica aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro).
@N_