Prin relocarea magazinelor în afara oraşelor, posibilitatea de alegere a cumpărătorilor va fi mult limitată şi va putea cuprinde doar unităţi mici de cartier
Studiul realizat de Consiliul Concurenţei arată că două treimi dintre români nu sunt dispuşi să parcurgă mai mult de 1 km de acasă până la supermarket
"Raporturile concurenţiale dintre comerţul modern şi cel tradiţional trebuie să se desfăşoare cu intervenţii cât mai reduse din partea autorităţilor statului"
Un studiu realizat de Consiliul Concurenţei în privinţa propunerii legislative în sectorul de retail, lansată la sfârşitul anului trecut, prin care supermarketurile şi hipermarketurile vor trebui să comercializeze produse autohtone în proporţie de cel puţin 80% din suprafaţa magazinului, iar magazinele cu suprafaţă medie sau mare trebuie relocate în afara oraşelor arată că două treimi dintre români nu ar fi dispuşi să parcurgă mai mult de 1 km de acasă până la magazin şi că atractivitatea comerţului modern (prin super/hipermarketuri, discounteri) este dată de oferta variată de produse, preţurile accesibile şi faptul că sunt bine aprovizionate.
Ca atare, iniţiativa legislativă aflată în dezbatere la Camera Deputaţilor (Cameră decizională), după ce a fost deja respinsă de Senat, s-ar impune a fi modificată astfel încât consumatorii să aibă acces la cât mai multe şi variate structuri de vânzare cu amănuntul, iar raporturile concurenţiale între cele două forme de comerţ, respectiv cele modern şi tradiţional, să se desfăşoare nestânjenit, cu intervenţii cât mai reduse din partea autorităţilor statului.
Potrivit studiului publicat în raportul asupra concurenţei în sectorul de retail alimentar arată că prin relocarea magazinelor cu structură medie sau mare în afara oraşelor, "posibilitatea de alegere a consumatorilor va fi mult limitată şi va putea cuprinde doar structurile de v