Taxa pe muzica ambientală difuzată în magazine, restaurante, hoteluri, etc., triplată prin Decizia 266/2011 va scumpi produsele comercializate în acestea, a anunţat ieri Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). "Recent toţi utilizatorii de muzică ambientală (magazine, restaurante, hoteluri etc.) au fost afectaţi de triplarea practic a redevenţelor încasate de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România (UCMR) pentru muzica ambientală difuzată. Orice cost trebuie acoperit din activitatea curentă, iar acest lucru nu poate fi în niciun caz în beneficiul consumatorului. Legătura cu clientul este foarte simplă: orice comerciant încearcă, pe cât posibil, să-şi acopere costurile", a declarat agenţiei Mediafax Alexandru Vlad.
Acesta a explicat că, dacă până în 2011 un magazin de 15.000 de metri pătraţi (suprafaţa medie a unui hipermarket) plătea 1.270 de lei pe lună, acum plăteşte 3.600 de lei, adică 43.200 de lei pe an.
"Înmulţiţi 3.600 de lei cu 12 luni şi apoi cu numărul de magazine de suprafaţă mare construiţi în ultimii 10 ani, iar apoi întrebaţi-vă unde se duc banii respectivi", a adăugat Vlad, precizând că magazinele plătesc deja drepturi de autor.
Practic, cele peste 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut plătesc acum pentru muzică aproximativ 6 milioane de lei (peste 1,3 milioane de euro).
Potrivit Deciziei 266/2011, taxele plătite de unităţile comerciale au crescut de la 35 - 250 lei pe lună, la 70 până la 600 lei pe lună, în funcţie de spaţiul deţinut, taxele atingând chiar şi 1.800 lei lunar în cazul suprafeţelor de 5.000 metri pătraţi.
Hotelurile, motelurile, cabanele, apartamentele sau casele de închiriat şi orice alte unităţi de cazare plătesc în funcţie de numărul de stele sau margarete de la 2 la 5 lei pe lună pentru fiecare încăpere, restauran