IAŞI. Proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor în Județul Iași”, demarat în 2008, a ajuns la etapa semnării contractului de finanţare.
Aplicația de finanțare împreună cu documentele suport au fost finalizate, iar Ministerul Mediului și Pădurilor a constatat conformitatea acesteia cu cerințele europene și a transmis-o la începutul acestei luni spre aprobare Comisiei Europene.
În acest sens astăzi a fost organizată o conferinţă de presă la care au participat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Boeru, preşedintele SC Romair Consulting LTD Bucureşti, firma care asigură asistenţa tehnică a proiectului, Anca Bostan, directorul Organismul Intermediar Programului Operaţional Sectorial – Mediu Bacău, Laura Păstrăvanu, managerul proiectului, precum şi întreaga Unitate de Implementare a Proiectului.
„Sperăm ca până la sărbătorile de Crăciun să semnăm contractul de finanțare cu Ministerul Mediului și Pădurilor, instituţia care gestionează Programul Operaţional Sectorial – Mediu 2007-2013. Valoarea totală a proiectului este de aproape 70 milioane euro, din care circa 50 milioane euro reprezintă finanțarea nerambursabilă. Contribuția Județului Iași de 19,3 milioane euro va fi asigurată de Consiliul Județean Iași, beneficiarul proiectului, din care aproape 12 milioane euro reprezintă TVA recuperabilă de la bugetul de stat. Durata de implementare a proiectului este de 34 de luni”, a declarat Cristian Adomniţei.
Scopul proiectului este reprezentat de completarea infrastructurii și a echipamentelor existente cu investiții care să conducă la asigurarea unui sistem de management integrat al deșeurilor la nivel de județ, prin care se va realiza atingerea standardelor minime pentru conformarea cu cerințele legislative ale Uniunii Europene referitoare la sectorul de mediu, precum și respectarea angajamentelor României asuma