Pentru atragerea de investitori într-un parc industrial este nevoie de transparenţă a informaţiilor, de oferirea unor pachete competitive, s susţinut Delia Ungur, director general Eurobusiness Parc Oradea în cadrul Conferinţelor Transilvania Business Open 4 Busines “Pacuri industriale. O strategie naţională”, organizate de Consiliul Judeţean Mureş în colaborare cu revista Transilvania Business în perioada 6-7 noiembrie la Hotel Grand din Târgu Mureş.
Mai greu de păstrat investitorii decât de adus
„Targetul nostru trebuie să fie companiile care doresc să producă în România, să beneficieze de condiţiile din România, care încă sunt avantajoase, dar dacă nu avem grijă în următorii cinci până la zece ani putem să le pierdem foarte uşor şi să vândă în Europa de Vest. Printr-un comportament transparent, direct, prin care reuşim să creem o relaţie de încredere, reuşim să-i convingem să vină, dar asta este mult mai uşor decât să-i convingi să rămână, pentru că după ce semnează contractul cu noi încep să dea faţă cu tot ce înseamnă activitate în România, se întâmplă în toate oraşele”, a precizat Delia Ungur.
Directorul general al Eurobusiness Parc Oradea a prezentat afacerea de succes a parcului industrial din Oradea, de tip Greenfield, privind condiţiile pentru investitori: infrastructura oferită, preţurile, procedura de ocupare a terenului, avantajele competitive. „Am gândit un parc industrial atât pentru investitori străini, cât şi pentru investitorii orădeni, locali, care sunt la fel de importanţi. Am încercat să creem un pachet competititv, a fost greu să obţinem aceste informaţii, pe paginile parcurilor industriale aceste informaţii nu există. Noi vrem să avem o ofertă transparentă pentru că sunt câteva întrebări, pe care ni le pun investitorii străini când vin la întâlniri. În primul rând transparenţa. În condiţiile în care of