* Pârvan: Companiile mici sunt obligate să se uite, în primul rând, la costuri
După ce au recurs la reduceri importante de costuri, managerii din companii trebuie să acorde o importanţă deosebită echilibrului dintre necesitatea de a reduce costurile şi anticipare imperativelor strategice pe termen mediu şi lung, consideră specialiştii de la Deloitte Consultanţă.
"În această etapă a contextului economic dificil nu mai este suficient să aplici măsuri de ordin cantitativ; preocuparea pentru salvgardarea calitativă a activităţilor companiei va fi cea care va face diferenţa dintre campioni şi restul", arată, aceştia, într-un comunicat.
Potrivit "Deloitte", începe să apară necesitatea reducerilor la nivelul capabilităţilor şi operaţiunilor principale, această nouă fază de reduceri fiind însoţită de un nivel de risc incomparabil mai mare.
De aceea, "este necesar să existe un mare grad de certitudine că schimbările efectuate la nivelul activităţilor cheie nu pun în pericol chiar ceea ce face succesul unei companii: eficienţa sa operaţională şi calitatea produselor sau serviciilor furnizate", au mai spun sursele citate.
"Companiile au nevoie de ceea ce în terminologia de specialitate se numeşte redimensionare inteligentă", susţine Doina Patrubani, Director Deloitte Consultanţă, care explică faptul că redimensionarea inteligentă a unei companii depinde de câţiva factori cheie: "Compania trebuie să ştie foarte bine ce doreşte să obţină în urma unui astfel de proces (să aibă un obiectiv clar). De asemenea, trebuie să deţină şi să interpreteze cu acurateţe date despre angajaţii săi (...). Structura organizaţiei trebuie să decurgă direct din strategia sa de afaceri, care, la rândul său, trebuie să fie clară şi transmisă în mod coerent tuturor angajaţilor, indiferent de nivelul în ierarhie. Compania trebuie să aibă un sistem foarte eficient de manag