Produsele alimentare de bază s-au scumpit în ultimul an cu 5,2% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală. Dintre produsele analizate de ZF cele mai mari creşteri de preţ sunt la ulei (23,4%), cartofi (16,8%), pui (11,4%) şi lapte (15,75%). Principalul factor care stă în spatele acestor creşteri este anul agricol slab.
"Influenţa resurselor de bază - cereale şi şroturi de soia - în costul final al produselor din carne este de 40%. În cazul carcasei de pui, preţurile ar fi trebuit majorate cu 24%, rata de creştere a preţurilor la furaje. Creşterile au fost de doar 10% pentru că atât a putut suporta gospodina din România", spune Grigore Horoi, preşedinte al Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pasăre de pe piaţa locală. Mai mult, nici în perioada următoare preţurile la alimente nu vor scădea în contextul în care cererea pentru resurse de bază, cum este cazul cerealelor, este încă mare. "Facem parte dintr-o piaţă mondializată şi va trebui să ne obişnuim să mâncăm scump."
ZF a selectat 15 produse cărora le urmăreşte preţul din 2008 până în prezent, o dată la şase luni, în aceleaşi hipermarketuri din Capitală, Carrefour Orhideea şi Real Afi Cotroceni. Aceste produse au fost alese pentru că se regăsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În calculul acestui indice ZF a ales pentru fiecare categorie de produse un anumit brand, bine poziţionat din punctul de vedere al cotei de piaţă, produs de unul din jucătorii din top cinci pe categoria respectivă.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Produsele alimentare de bază s-au scumpit în ultimul an cu 5,2% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală. Dintre produsele analizate de ZF cele mai mari creşteri de preţ sunt la ulei (23,4%), cartofi (16,