Atunci cand se confrunta cu dificultati economice majoritatea companiilor recurg la reduceri de personal. Intrebarea este daca reducerea numarului de angajati este o solutie potrivita si daca aceasta strategie nu va afecta iremediabil capacitatea de performanta a firmei.
Actuala etapa a crizei economice obliga companiile sa-si examineze cu un ochi extrem de critic structura de costuri. Spre deosebire de etapele precedente ale recesiunii, de aceasta data conducerea companiilor trebuie sa acorde o importanta deosebita echilibrului dintre necesitatea de a reduce costurile, unde sunt incluse si disponibilizarile, pe de o parte, iar pe de alta parte, de a anticipa nevoile strategice pe termen mediu si lung, se arata intr-o analiza Deloitte Consultanta.
In aceasta etapa a contextului economic dificil nu mai este suficient sa aplici masuri de ordin cantitativ; preocuparea pentru salvgardarea calitativa a activitatilor companiei va fi cea care va face diferenta dintre campioni si restul.
Pana acum, multe companii s-au concentrat asupra transformarii si optimizarii functiilor suport, in principal resurse umane, departamentul financiar, IT.
Chiar daca mai exista inca posibilitatea unor imbunatatiri incrementale, in linii mari, eficienta care poate fi generata de astfel de reduceri a fost obtinuta. Inevitabil, incepe sa apara necesitatea reducerilor la nivelul capabilitatilor si operatiunilor principale.
Aceasta noua faza de reduceri este insotita de un nivel de risc incomparabil mai mare.
Este necesar sa existe un mare grad de certitudine ca schimbarile efectuate la nivelul activitatilor cheie nu pun in pericol chiar ceea ce face succesul unei companii: eficienta sa operationala si calitatea produselor sau serviciilor furnizate.
”Companiile au nevoie de ceea ce in terminologia de specialita