Legăturile dintre Familia Regală britanică şi Vlad Ţepeş, domnitorul care a inspirat legenda vampirului Dracula, sunt exploatate la maximum de autorităţile române pentru a-i ademeni pe turişti,în Transilvania, la Târgul Internaţional de la Londra, scrie The Telegraph. Însuşi prinţul Charles apare chiar într-un videoclip folosit pentru promovarea Transilvaniei, a imaginii României şi a lui Vlad Ţepeş, cu care se pare că ar avea legături îndepărtate de rudenie. “Transilvania este sângele meu”, a glumit Prinţul Charles, într-un interviu televizat difuzat anul trecut, mai arată jurnaliştii de la The Telegraph.
Videoclipul în care apare Prinţul Charles, promovat şi pe Youtube.com, dar şi noi broşuri folosite de specialiştii români în turism, au reuşit să crească cu 7% numărul turiştilor britanici, în prima parte a acestui an.
Maria Iordache, reprezentant al Oficiului Naţional de Turism din România, a declarat că 118.000 de turişti britanici au vizitat România în 2011.
“Numărul va fi cu mult mai mare în 2012. Doar în primul trimestru constatăm o creştere de 7% a turiştilor englezi, deşi, tradiţional, aceasta este o perioadă de linişte pentru britanicii dornici să călătorească. Creşterea va fi, cu siguranţă, mai mare în perioada vară-toamnă”, a declarat Iordache pentru presa britanică.
Prinţul Charles nu a făcut niciun secret din dragostea sa pentru România, călătorind aici destul de frecvent. În 2006, el a cumpărat o fermă în Viscri, un sat din Transilvania. Casa de aici a Alteţei Sale este deschisă, periodic, vizitatorilor. Totodată, Prinţul Charles este şi cel care patronează organizaţia “Mihai Eminescu Trust”, care derulează proiecte de restaurare a patrimoniului cultural românesc. Până acum, prin proiectele acestei organizaţii au fost consolidate 180 de case medievale şi mai multe biserici, mai scriu jurnaliştii britanici.
@