Scris de Diana Dutu - ARAD. Orice arădean care are asigurare de sănătate poate verifica serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale de care a beneficiat într-un anumit interval de timp.
În caz că este curios să afle aceste date şi să aprecieze dacă ele corespund sau nu realităţii, asiguratul trebuie să se adreseze, cu o cerere scrisă, Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) din Arad. „Cererea trebuie să conţină datele de identificare ale persoanei care face solicitarea, dar şi domiciliul acesteia astfel încât să ştim unde să-i trimitem răspunsul, în termen de 30 de zile” – explică Bianca Găicean, purtător de cuvânt al CAS Arad.
Până acum, un singur arădean a solicitat Casei de Asigurări de Sănătate informaţii privind prestaţiile medicale ce au fost raportate pe numele său în ultimii cinci ani. Dreptul de a fi informat
„Este dreptul asiguratului de a fi informat asupra serviciilor medicale de care a beneficiat, drept care a fost stabilit prin Legea 295/2006. Mediatizarea acestui drept a fost făcută, în prezent, la solicitarea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS -n.r.)” – precizează Angela Cosma, preşedinte-director general al CAS Arad.
De ce a readus CNAS în atenţia publică acest drept (destul de vechi) al asiguratului? Răspunde chiar preşedintele CNAS, Doru Bădescu: „Mediatizarea acestui drept este una dintre măsurile pe care le-am luat pentru înlăturarea neregulilor din sistem. Prin această măsură, asiguratul, în calitate de contribuabil şi de beneficiar, poate verifica prestaţiile cu care este înregistrat în baza de date a sistemului de asigurări de sănătate. Astfel, se atrage atenţia furnizorilor de servicii medicale că pot fi verificaţi chiar de către pacienţii pe care îi au în evidenţă.”Controale la furnizori
CNAS a demarat mai multe acţiuni privind verificarea operativă a verdicităţii serviciilor raportate spre