Lupta electorala din Statele Unite a avut ecouri interesante si in Social Media. Cum arata electoratul din online, cum s-a vazut lupta prezidentiala si cine a castigat alegerile pe Facebook si Twitter, intr-o analiza realizata de Bridge-ul GolinHarris Bucuresti.
“Inainte de a face o comparatie intre interactiunea in social media a celor doi candidati trebuie sa tinem cont de context si de factorii specifici care influenteaza dinamica prezentei pe fiecare platforma in parte”, explica Valeriu Ispir, digital manager, GolinHarris.
”In primul rand, conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000)” spune Valeriu Ispir.
Pe de alta parte, el arata ca, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12 milioane; Twitter: > 1,7milioane) par ca dispun de un buget actual de sustinere mai mare sau de o viralizare sporita.
”Spre exemplu, in ultima saptamana din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a inregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama,” a mai spus digital managerul GolinHarris.
In ciuda faptului ca Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de reteaua sociala in colaborare cu CNN arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au mentionat, doar pe Romney.
In cadrul zilei de astazi balanta s-a inclinat covarsitor in favoarea candidatului democrat, care a inregistrat de 2,5 ori mai multe persoane care au generat buzz in jurul lui.
O alta platforma interesanta si inovativa utilizata in campania din acest an a fost con