Noul ministru al Sănătății, Raed Arafat, a făcut la procedura de investire un gest care spune foarte multe despre caracterul acestui om.
Momentul depunerii jurământului a fost unul foarte delicat pentru toți cei implicați și asta nu neapărat din pricina neînțelegerilor din trecut dintre președintele Traian Băsescu și medicul Raed Arafat.
Este adevărat că, acum un an de zile, un astfel de moment părea imposibil, dar nu despre asta e vorba. Un motiv mult mai profund a complicat lucrurile în cazul momentului de ieri seară, de la Cotroceni.
Pentru că Raed Arafat este primul ministru al Guvernului României care vine din Palestina, este iordanian și nu e creștin, organizatorul momentului a fost în fața unei excepții interesante. Asta pentru că procedura depunerii jurământului are o semnificație simbolică extrem de importantă.
În mod normal Biblia este așezată peste Constituția României și ministrul depune jurământul atingând cu mâna dreaptă cele două cărți sfinte care ne definesc ca națiune, prin valorile pe care le descriu și impun: principiile democratice din Constituție și credința în Dumnezeu.
Situația a fost delicată pentru că organizatorii s-au aflat în fața scenei în care religia viitorului ministru impunea în premieră prezența Coranului în această procedură.
Putea să lipsească Biblia din acest moment simbolic puternic, consumat în fața unei națiuni creștine? Cum trebuia așeazată Biblia față de Coran și ce reacții putea să stârnească o așezare greșită? Ce reacție avea Biserica Ortodoxă și acei conaționali mai inflexibili, dacă era așezat Coranul peste Biblie? Era normal ca, în lipsa unui precedent, să i se ceară cuiva care nu este creștin să atingă Biblia în timpul jurământului?
Sunt întrebări firești la care organizatorii au căutat cele mai potrivite răspunsuri.
Raed