Recent întors în ţară din Capitala Marii Britanii, unde se desfăşoară în aceste zile unul dintre cele mai mari târguri de turism la nivel internaţional - World Travel Market (WTM), Cristian Bărhălescu, Secretar de Stat în Ministerul Dezvoltării Rurale şi Turismului (MDRT) ne-a împărtăşit câteva impresii în urma vizitei domniei sale la Londra.
* Travel Channel, CNN şi Eurosport - interesaţi de promovarea ţării noastre
Reporter: Care au fost activităţile la care aţi participat în cursul vizitei la WTM?
Cristian Bărhălescu: Agenda a fost destul de încărcată ca număr de întâlniri; am avut reuniuni cu reprezentanţii Travel Channel - care vor să continue filmările în România, onorându-ne prin prezenţa Prinţului Moştenitor Charles din punct de vedere al reclamei; am avut întâlniri şi cu cei de la CNN care au în vedere realizarea unei reclame legate de festivalul George Enescu de anul viitor, pe care ei l-au susţinut anual; iar postul TV Eurosport este interesat de promovarea festivalului FOTE (n.r. Festivalul Olimpic al Tineretului European).
Reporter: Aţi avut discuţii şi cu reprezentanţi ai altor state?
Cristian Bărhălescu: Da, am participat la întâlnirea cu miniştrii din toate ţările prezente la târg cu care am dezbătut probleme legate de piedicile care sunt în calea dezvoltării turismului. Aici au fost identificate în primul rând problematica vizelor, apoi conectivitatea aeriană care este una dintre problemele majore ale turismului, al treilea aspect discutat a fost legat de taxarea excesivă în unele locaţii, fapt care generează o lipsă de competitivitate - vorbim aici de taxe interne: TVA, impozite pe venituri, pe profit şi pe forţa de muncă, până la taxele care sunt solicitate turiştilor aflaţi în tranzit (în porturi sau aeroporturi).
Reporter: Cum veţi acţiona (n.r. MDRT) pentru rezolvarea problemelor din turism menţionate?