Un raport dat publicităţii de ActiveWatch arată cine a fost cel mai "taxat" politician, atât de clasa politică din România, cât şi de jurnalişti, în cele două campanii electorale desfăşurate în mai-august 2012.
Preşedintele Traian Băsescu a fost cel mai "taxat" politician, atât de clasa politică din România, cât şi de jurnalişti, în perioada celor două campanii electorale care s-au desfăşurat în mai-august 2012, arată raportul "Prime-time-ul de seară al democraţiei", dat publicităţii joi de ActiveWatch.
Raportul "Prime-time-ul de seară al democraţiei" este dedicat analizei agendei media pe durata celor două campanii care au avut loc în perioada mai-august 2012 (campania pentru alegerile locale şi campania pentru referendum), precum şi pe durata perioadelor post-electorale. Astfel, monitorizarea ActiveWatch a vizat perioada alegerilor locale (11 mai-8 iunie, cu excepţia zilelor de weekend), perioada post-electorală (18 iunie-9 iulie, cu excepţia zilelor de weekend), campania pentru referendumul de demitere a preşedintelui Traian Băsescu (10-27 iunie, cu excepţia zilelor de weekend) şi perioada post-referendum (30 iulie-10 august, cu excepţia zilelor de weekend).
"Cercetarea a urmărit două paliere majore: ne-a interesat agenda televiziunilor în sensul cum vor acoperi ele subiectele majore din perioada mai - august 2012 şi, de asemenea, calitatea actului jurnalistic. Eşantionul a fost alcătuit din primele cinci televiziuni cu cele mai mari audienţe generale", a explicat Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch, care a moderat evenimentul de lansare a raportului.
Astfel, reprezentanţii ActiveWatch au procesat zilnic şase ore de emisie pentru cele cinci televiziuni vizate - Antena 1, Pro TV, TVR 1, Antena 3 şi Realitatea TV. S-a observat astfel că, în cazul candidaţilor la alegeri pentru administraţia publică locală, a fost o prezenţă destul de r