Industria automobilului se află în continuare în criza, o criză începută cu ceva timp înainte chiar de prăbușirea piețelor financiare în 2008 urmată de o zdruncinare a economiilor europene.
Corespondentul RFI la Bruxelles, Mihaela Gherghișan
Programul CARS 2020 prezentat astazi de Comisia Europeana propune o serie de masuri pentru relansarea acestui sector care se afla in pierdere de viteza, ceea ce a crescut somajul, a privat UE de o industrie importanta si a scazut expertiza europeana in domeniul automobil. Europenii cumpara astazi biciclete si nu masini.
Patru mari directii
Comisarul european al industriei, Antonio Tajani, a structurat aceasta reforma bazîndu-se pe patru mari directii de actiune: intarirea sectorului inovatie, definirea unui cadru pentru competitivitatea europeana, facilitarea accesului la pietele straine si asigurarea formatiunii si a gestiunii restructurarilor.
"Masina europeana câstiga competitia cu o masina fabricata in Asia daca aceasta masina este capanbila sa aiba ceva in plus", a spus Tajani pentru a argumenta cererea lui de marire a bugetului cercetare si inovatie. El cere ca banii pentru acest sector (7 miliarde de euro astazi) sa fie suplimentati cu alte 2 miliarde pentru perioada 2014-2020. Momentul nu este ales intâmplator pentru acest anunt intrucât in proiectul bugetului viitor al UE cercetarea si inovatia sint victimele reducerii bugetare.
El a cerut si Bancii Europene de Investitie sa continue sa injecteze capital in sectorul automobil prin ajutoarele pentru inovatie.
Apoi, competitivitatea trebuie sa se bazeze in Europa pe un cadru de legi clar si stabil, previzibil, care sa ajute sectorul auto. Nicio masura de reglementarea a pietei nu va fi luata daca aceasta risca sa puna un obstacol competitivitatii, ne asigura Comisia Europeana.
In