Campania electorală din Statele Unite câştigată de Barack Obama este dificil de evaluat în cifre, mai ales având în vedere controversatele organizaţii în care se pot face donaţii anonime nelimitate pentru susţinerea candidaţilor, comitete numite Super PAC-uri (Political Action Committees), scrie Huffington Post.
Jurnaliştii americani au strâns, însă, o serie de date care pot descrie modul în care s-a desfăşurat cea mai scumpă campanie electorală din istoria SUA:
♦ Suma totală cheltuită de Barack Obama şi de Super PAC-ul care l-a susţinut: 853 de milioane de dolari.
♦ Suma totală cheltuită de Mitt Romney şi de Super PAC-ul din spatele său: 752,3 milioane de dolari.
♦ Numărul de kilometri pe care Obama i-a parcurs în ultima zi de campanie: 2.790.
♦ Numărul de kilometri zburaţi de Romney în ziua dinaintea alegerilor: 1.710.
♦ Contribuţiile strânse de Super PAC-uri: 661 de milioane de dolari.
♦ Suma pe care a donat-o familia magnatului american Sheldon Adelson, cunoscut pentru cazinourile pe care le deţine în Las Vegas, unor Super PAC-uri conservatoare: 54 de milioane de dolari.
♦ Numărul total de vizite electorale făcute de Obama: 227.
♦ Numărul total de vizite electorale ale lui Romney: 294.
♦ Numărul de vizite pe care Romney le-a făcut în Ohio, stat decisiv pentru câştigarea alegerilor: 46.
♦ Rata şomajului din SUA în ziua alegerilor: 7,9%.
♦ Statele în care se decide anul acesta asupra legalizării căsătoriei dintre persoane de acelaşi sex: 4 (Maine, Maryland, Minnesota şi Washington).
♦ Suma cheltuită pentru publicitate negativă la adresa lui Romney: 295 de milioane de dolari.
♦ Suma cheltuită pentru publicitate negativă la adresa lui Obama: 351 de milioane de dolari.
♦ Numărul de articole scris de editorialistul New York Times Gail Collins care fac aluzie la câinele famil