Pe parcursul ultimilor ani, fosta conducere a Primăriei Timişoara a fost criticată pentru că a investit sume mari de bani în studii de fezabilitate şi prefezabilitate care nu au mai fost utilizate ulterior. Alocarea de bani pentru documentaţii aferente unor proiecte continuă însă să rămână o constantă pe bugetul Primăriei. Săptămâna aceasta, Municipalitatea şi-a anunţat intenţia de a achiziţiona documentaţii pentru lărgirea pasajelor feroviare din zona Popa Şapcă şi Jiul - Circumvalaţiunii şi pentru realizarea unui pasaj în zona Solventul.
Noi documentaţii pentru investiţii
Compartimentul Achiziţii, din Primăria Timişoara, a anunţat în această săptămână intenţia de a achiziţiona proiectele tehnice pentru realizarea unui pasaj pe sub calea ferată în zona Solventul şi lărgirea pasajelor Popa Şapcă şi Jiul, din Timişoara. Conform planurilor Primăriei, strada Popa Şapcă va fi lărgită pe tot traseul ei, bulevardul Antenei va fi lărgit şi el la patru benzi, iar la pasajul Jiul, unde dimineaţa există în mod frecvent ambuteiaje, vor fi cinci benzi de circulaţie.
Pentru două dintre aceste proiecte au mai fost făcute studii de fezabilitate în urmă cu cinci ani, însă nu au mai fost folosite, pentru că nu s-a găsit finanţare pentru ele. Aşa că acum Primăria achiziţionează proiecte noi, pe considerentul că, fiind vorba de lucrări mult mai complexe decât cele din vechile planuri, documentaţia realizată în anul 2006 nu mai este de actualitate.
Pentru documentaţia aferentă pasajului din zona Solventul, care se doreşte a fi un pasaj rutier pe sub calea ferată care să facă legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării Primăria Timişoara este dispusă să cheltuiască 113.000 de lei. Pentru documentaţia pentru Pasajul Jiul, Municipalitatea are în plan să cheltuiască tot 113.000 de lei şi vrea, pe lângă lărgire, şi o înălţare a acestui