Angajaţii companiilor din România au continuat pe parcursul anului trecut să genereze venituri brute pentru fiecare euro, dolar american sau leu obţinut din partea şefilor sub formă de salariu mai mari decât angajaţii firmelor din Europa de Vest, dar în continuă scădere faţă de zona Europei Centrale şi de Est, potrivit studiului Saratoga 2012, realizat de către reprezentanţii PwC România.
Astfel, indicatorul pe baza căruia s-a calculat rentabilitatea capitalului uman din România a scăzut, în 2011, pentru al doilea an consecutiv ajungând la 1,22 puncte, faţă de media de 1,11 puncte înregistrată în statele din vestul Europei şi faţă de 1,57 puncte cât s-a înregistrat în ţările din centrul şi din estul Europei.
"Acest lucru afectează competitivitatea României şi atractivitatea sa ca destinaţie de investiţii. Pentru redresare este nevoie de controlul costurilor salariale, astfel încât orice nouă creştere să fie la nivelul câştigurilor de productivitate, sau chiar sub acestea”, a declarat Horaţiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de consultanţă în resurse umane, PwC România.
În 2010, veniturile brute generate de români pentru fiecare euro, dolar american sau leu obţinut din partea angajatorilor sub formă de remunerare erau apropiate de cele înregistrate în centrul şi în estul Europei, dar sub media regiunii. Ele erau însă mai mari decât cele generate de către salariaţii firmelor din vestul Europei, potrivit studiului Saratoga 2011, realizat tot de către reprezentanţii PwC România.
Astfel, dacă în România indicatorul pe baza căruia este aflată rentabilitatea angajaţilor era de 1,34 puncte, în Europa Centrală şi de Est acesta era de 1,36 puncte, iar în Europa de Vest de 1,17 puncte.
De asemenea, pe parcursul anului trecut, numărul angajaţilor care şi-au părăsit locurile de muncă a fost mai mic decât media înregistrată în statele di