La aflarea știrii că supermarketurile dau vina pe taxele pe muzica ambientală când scumpesc mâncarea, Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România spune că este o dezinformare și că AMRC ascunde motivul real.
Vestea că marile rețele comerciale vor scumpi produsele pentru a compensa triplarea sumelor pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine a produs nemulțumire în rândul consumatorilor. Declarațiile aparțin domnului Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRC) și au luat prin surprindere Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Asociaţia pentru drepturi de autor (UCMR-ADA) care susține că în urmă cu două luni remunerațiile au fost reduse cu 18%.
Într-un comunicat, UCMR-ADA contrazice afirmațiile vicepreşedintelui AMRC: „UCMR-ADA precizează că nivelul remuneraţiilor a fost stabilit prin hotărârea arbitrală a corpului de arbitri de lângă ORDA, în septembrie 2011 şi modificat prin reducere cu 18% în 13 septembrie 2012, în urma Deciziei civile pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti! AMRC susţine însă, în mod eronat, că tarifele s-au triplat. Totodată, reprezentanţii AMRC vorbesc în mod eronat despre taxe, deşi cunosc faptul că obligaţiilor lor se îndreaptă către autori şi că acele drepturi reprezintă preţul drepturilor de autor, datorat creatorului.
Autorii trebuie să fie remuneraţi pentru talentul lor creativ, şi nu să ne folosim în mod gratuit de operele lor. UCMR-ADA aminteşte că remuneraţiile datorate sunt stabilite în sume forfetare lunare, în funcţie de suprafaţă. Pentru a înţelege mai bine, vă ofer câteva exemple care demonstrează manipularea la care este supus consumatorul.
De exemplu, un hipermarket care are intre 901-1000 mp, va plăti conform deciziei Curţii de Apel suma de 500 de lei/lună, faţă de 600 de lei/lună, în prezent. Scăderile