Cosmote România, numărul trei pe piaţa locală telecom, a anunţat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2012, încheiat la 30 septembrie 2012, iar conform acestora baza de clienţi business a crescut cu 32%, iar veniturile totale au atins valoarea de 118 milioane euro
În al treilea trimestru al 2012, în pofida competiţiei intense, Cosmote România a continuat să-şi întărească poziţia pe piaţă şi performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali. În plus, Cosmote şi-a menţinut creşterea bazei de clienţi business, de 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a 2011, ca urmare a priorităţii acordate segmentului de business.
Datorită extinderii susţinute a segmentului business, precum şi performanţei foarte bune în zona serviciilor de date, veniturile totale ale celui de-al treilea trimestru din 2012 au atins valoarea de 118 milioane euro. EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut la 34,3 milioane euro, cu 16,3% comparat cu T3 2011 (+ 18% versus T2 2012). Marja EBITDA a atins 29,1% în T3 2012, în creştere cu 4,6 puncte procentuale comparativ cu T3 2011.
Mai puţini clienţi, mai mulţi abonaţi
La finalul lui septembrie 2012, numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, a fost 6,4 milioane din care 24,1% abonaţi. La sfârşitul lunii septembrie 2011, numărul total de clienţi ai Cosmote, inclusiv Zapp, a fost de 6,5 milioane, dintre care 22,8% abonaţi.
La sfârşitul anului trecut, numărul total de clienţi, a fost de aproximativ 6,5 milioane, proporţia abonaţilor ajungând la 23,1% din bază, ca rezultat al creşterii pe segmentul de business. La sfârşitul lui 2011, cota de piaţă a companiei era de 24%.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 1,5% în primele 9 luni ale 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită