Majoritatea antreprenorilor ce detin start-up-uri vizeaza un exit, vanzarea companiei catre un investitor, in urma caruia sa se imbogateasca. Ei considera ca acest lucru este “punctul terminus”, de urmarit si dorit dar, sustine Max Niederhofer de la compania de funding Accel Parteners, nu asta ii face de fapt mai fericiti.
“Este ca in filmele de la Hollywood cand totul se termina cu o minunata nunta. Ce nu ne arata insa este ce se intampla DUPA acea nunta, nimeni nu stie, nici personajele principale. Analogia in antreprenoriat este exit-ul”, sustine Niederhofer, prezent la conferinta How to Web.
Vinzi cu sute de milioane o companie dar NU aceasta este povestea finala si, din pacate, deseori nu acest lucru ii face mai fericiti pe antreprenori.
“Orice construiti, intreaba-te de ce faci asta si din ce motive vrei sa iti vinzi proiectul. Daca este pentru motive egoiste, vanitoase, se va dovedi ca ai luat decizia gresita. Vinde pentru ca vrei sa dezvolti, pentru ca vrei sa ajuti, sa sprijini populatia”, subliniaza Niederhofer.
El a reiterat ce au spus si alti speakeri prezenti in prima zi a evenimentului, anume ca nu trebuie sa faci o companie gandindu-te la bani ci gandindu-te la cum poti sa ajuti societatea. Acestea sunt business-urile care fac o lume mai buna.
“Am un amic care spunea ca vrea sa faca un produs mediocru si sa il vanda in China, pentru ca cei de acolo cumpara orice. Este o atitudine gresita!”, puncteaza Niederhofer.
El contrazice parerea lui Phil Libin, CEO Evernote cu care Wall-Street.ro a realizat un interviu exclusiv, spunand ca ideea este de fapt FOARTE importanta, chiar fundamentala in ceea ce faci. Normal, conteaza si executia, dar fara o idee buna, degeaba ai o executie perfecta.
“Ca si VC putem fi superficiali si sa spunem ca, la nivel macro, nu vrem sa mai investim in companii de gaming sau fir