Imaginaţi-vă că sunteţi un turist occidental.
Veţi fi văzut deja multe şi vreţi să încercaţi ceva nou. Parcă nu v-ar tenta ceva foarte extravagant, pentru că e criză, aşa că sunteţi cu ochii pe oferte avantajoase, un loc unde cazarea nu costă cât la Paris sau Barcelona, iar vinul şi berea se găsesc la preţuri decente. Vi se propune România. România? Sună interesant. Dar cum stau lucrurile în România? E linişte prin ţară, e stabilitate, e genul de loc în care rişti să ai parte de surprize sau nu?
Acum imaginaţi-vă că sunteţi un afacerist occidental. Aţi investit până acum pe destule pieţe. Nu vă mai permiteţi fabrici în Germania, pentru că forţa de muncă e scumpă, nu vă mai permiteţi nici Franţa, pentru că sindicatele sunt foarte puternice şi nu mai poţi să marşezi la infinit la pretenţiile lor. Aţi căuta ceva mai spre est şi vi se propune România. România? Sună interesant. Dar cum stau lucrurile în România? E linişte prin ţară, e stabilitate, e genul de loc în care rişti să ai surprize sau nu?
Oricum o iei, şi la nivel particular, de simplu turist, şi la nivel de corporaţie, de grup investiţional, esenţial când alegi să mergi într-un loc e să ştii exact la ce te aştepţi să găseşti acolo. Vrei aventură, alegi un loc mai aventuros. Vrei acţiune, alegi un loc mai dinamic, mai tineresc. Vrei plimbări liniştite, alegi un loc mai retras. Dar ce te faci când informaţiile despre locul vizat sunt contradictorii, când ce afli azi nu mai e valabil peste o săptămână, când eşti pe punctul de a-ţi rezerva biletele de avion sau hotelul? Sau, mai grav, ce te faci când, odată ajuns în locul ales, vezi că lucrurile stau cu totul altfel decât ştiai tu?
"În 20 de ani, cât am reprezentat companiile americane, am învăţat că nu le pasă aşa de mult care sunt politicile fiscale, vor doar să ştie că va fi o politică anume şi vo