Ultimii ani nu au fost usori pentru industria asigurarilor, care este dependenta de ceea ce poate sa ofere economia la momentul actual si de situatia in care se afla firmele romanesti. Mihai Tecau (foto), CEO Omniasig VIG, considera ca anul 2013 va marca un nivel de asteptare ridicat din partea clientilor, iar diferenta se va face intre servicii.
Wall-Street.ro: Rezultatele de la sfarsitul primului semestru arata ca Omniasig VIG se situeaza pe prima pozitie in piata de asigurari. In calitate de lider, aveti si datoria de a schimba perceptia populatiei, de altfel negativa, asupra pietei de asigurari?
Mihai Tecau: Asa cum am mai afirmat si cu alte ocazii, ca lider consideram sa actionam pe piata de asigurari nu doar din perspectiva fortei de vanzare ci si prin furnizarea de servicii de calitate. De asemenea, ne dorim sa reusim ca formator de opinii si educator in domeniul asigurarilor sa furnizam informatii cat mai detaliate despre conceptul de asigurare si beneficiile produselor. Trebuie sa venim in intampinarea clientilor cu informatii suplimentare legate de calitatea serviciilor, fiindca, de fapt, aceasta este o problema din piata: existenta unui derapaj de incredere.
Increderea clientului trebuie intarita, prin actiuni care sa il pastreze alaturi de noi, in calitate de asigurator. Cu cat ne pozitionam mai aproape de client, cu atat randamentul nostru si penetrarea asigurarilor in piata va ajunge la o pondere mai ridicata.
[Volumul primelor brute subscrise de piata de asigurari s-a ridicat la peste 5,5 miliarde de lei, in primele opt luni ale acestui an, in crestere cu 1,54% fata de aceeasi perioada a anului 2011. Liniile de asigurari generale au totalizat mai mult de 4,4 miliarde lei, valoare ce a reprezentat 79,53% din totalul subscrierilor pietei. Comparativ cu intervalul ianuarie-august 2011, subscrierile pentru asigurari generale au