Cea de-a şaptea generaţie a compactei germane merge pe tradiţie la nivelul caroseriei, dar punctează fără echivoc prin tehnologia, confortul şi motorizările oferite
La 38 de ani de la momentul naşterii sale, Volkswagen Golf a ajuns la cea de-a şaptea sa generaţie. De-a lungul celor aproape patru decenii, compacta germanilor de la Wolfsburg s-a impus ca un veritabil etalon pe segment. De fapt, să nu ne mai jucăm cu vorbele: această clasă nu poate fi concepută fără prezenţa maşinii care i-a dat anvergura de acum. Dacă în zilele noastre compactele sunt mai populare ca oricând, cu un merit cert în această direcţie trebuie creditat şi Golf, care, cu toate generaţiile sale de până acum, este cel mai vândut automobil Volkswagen.
Nemţii de la Wolfsburg ştiu bine lucrul acesta. Ca atare, s-au gândit că un Golf trebuie să-şi păstreze personalitatea indiferent de generaţie, astfel că au încercat să ţină liniile celei de-a şaptea generaţii cât mai aproape de modelele anterioare. "Un Golf trebuie recunoscut de la 200 de metri”, au spus proiectanţii. Designul este şi acum tradiţionalist, dar a primit o tuşă modernă. Cel mai bine, priviţi pozele şi stabiliţi dacă vă place sau nu, deoarece aspectul unei maşini (şi nu numai) este până la urmă o problemă de gust. Personal, noul Golf mi-a plăcut din primul moment. Poate nu o fi cea mai aerodinamică maşină, dar este modernă şi are stil, chiar dacă unul mai riguros.
Dincolo de portiere, noul Golf este salt în viitor. Execuţia fiecărei cusături minuscule şi obsesia aproape patologică a nemţilor pentru detalii se combină perfect cu tehnologia de ultimă generaţie. Spre deosebire de maşinile produse în alte părţi, totul este extrem de uşor de folosit, de la sistemul multimedia la realizarea tuturor setărilor. În primă fază te cam intrigă multitudinea de comenzi pe volan, dar se învaţă destul de repede toate funcţi