- Social - nr. 219 / 9 Noiembrie, 2012 Un moment cu totul special a fost, miercuri la pranz, expozitia de pictura a Marinelei Popescu, comentata de Valentin Marica intr-o maniera uimitoare, nu ca un filolog, ci ca un veritabil critic de arta. "De la suflet la suflet, aceasta expozitie este o premiera absoluta, cu care doamna Marinela e atat de obisnuita. Privind insistent tablourile, sunt fericiti cei care cinstesc lumina, ca un invincibile argumentum. Tot ceea ce face se aduna intr-un buchet cu semnificatie, tristetea lumii e din ce in ce mai mare fiindca se vede rar la fata, iar aici primim mai multa lumina in spirit. Artista se exprima prin arta plastica cu aceeasi discretie ca si pe scena...vietii, cu un mesaj controlat, rigoare, eleganta si reverenta, aceste tablouri sugereaza odihna, umbletul jertfelnic, sfintenie marturisita, mesajul, cum ar spune Peter Brook, zguduie maduva oaselor, innobileaza si infioara fiinta, reverbereaza si face sa dispara distantele, exista numai apropieri. Ca si in "Oracolul” lui D.R.Popescu, cinstindu-si particica de cer, si ca in Paul Claudel, misterul, taina, exista un motiv floral predominant, dar si trunchiul, aleea, semnul teluric atat de delicat, ocrotit de celest, atractia infinitului. Artista are o linie metafizica ce exprima hlamida neuitarii, asezand portretul lui Cornel Popescu intr-un nucleu aparte, intre Hamlet si Zalmoxe, ca zeii care pot imbatrani, dar nu mor niciodata, joaca la scena deschisa, "umblam, vedeam, dar nu eram”, cum spunea Lucian Blaga. Iubirea ne intemeiaza, fara ea ne-am teme de viata. Aceste tablouri ma duc cu gandul la "Saloanele gotice”, replica din sfarsit, "mergem, nu in sus, ci inainte, dar niciodata in jos”, adauga Valentin Marica, citand, din cartea subsemnatei, afirmatia pe care o facea Adrian Pintea intr-un interviu in care am avut marea onoare sa-mi marturiseasca: "Iisus este printul mintii s