S-a privatizat si inca se privatizeaza sub nasul nostru, al tuturor, dar mai ales al autoritatilor! Management defectuos, firme capusa, autoritati incompetente, oameni in strada, o intreaga industrie pusa pe butuci intr-un simulacru de privatizare. Este reteta folosita in foarte multe cazuri. Astazi vorbim despre o astfel de privatizare: ARO, unul dintre cele mai puternice brand-uri romanesti. Inainte de 89 toti romanii visau la o masina 4x4, construita la Campulung Muscel. Acum cativa ani ani uzina s-a privatizat si a disparut.
Masina care s-a aflat in top 5 masini de teren vandute in lume a devenit subiectul unui experiment esuat in lungul sir de privatizari din Romania post-decembrista.
ARO, un brand al Romaniei, este acum adanc ingropat sub ziduri darapanate si hale care stau sa cada. Totul a fost ras de pe fata pamantului, furat sau vandut la fier vechi. Chiar daca pasesti pentru prima data in Muscel, iti dau lacrimile cand vezi ce-a ramas in urma.
Singurii care pastreaza viu spiritul ARO sunt localnicii. Dan este din Campulung si unul din multii pasionati de masinile 4X4 autohtone. In fiecare week-end, fie vara, fie iarna, se arunca in bolizi si dau o tura pe drumurile accidentate din jurul Muscelului. "Cu masina asta am fi putut merge aproape pe oriunde. O masina japoneza sau o masina americana poate nu ar fi urcat pe unde urca un ARO."
Gigi Moiceanu este la fel de pasionat de ARO. Primul ARO si l-a facut cu mana lui.
"Am luat o masina casata si surub cu surub am demontat-o, am remontat, grunduit, vopsit, aceea a fost prima mea masina: un ARO exact modelul acesta 243, dupa care am avut si ARO model 244."
Stapan pe munte, urca masivele Muscelului si de doua-trei ori pe zi. La stana e mereu treaba. Iar ARO este masina ideala pentru activitatile de la stana.
Inainte de 1989, ARO era una dintre monedele de schimb ale regimul