Conform studiului realizat de compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research, 68,2% dintre români au o percepţie negativă cu privire la posibilităţile de angajare existente în acest moment pe piaţa muncii, arată un comunicat remis redacţiei.
Rezultatele fac parte din studiul ConfidenceIndex, ce a fost lansat ieri de către Bucharest Forum şi Reveal Marketing Research, în cadrul Bucharest Forum, un eveniment economic anual de reper, la care sunt prezenţi investitori străini, reprezentanţi ai sectorului de business din România, reprezentanţi ai marilor corporaţii, dar şi oficiali de rang înalt, membri ai Guvernului.
Deşi la nivel european ţara noastră înregistrează una dintre cele mai mici rate de şomaj, cu o valoare medie în primele 9 luni ale anului curent de 7,1%, respondenţii apreciază, totuşi, că sunt puţine locuri de muncă. Conform datelor oficiale Eurostat, raportate de Comisia Europeană, Spania a înregistrat o valoare a ratei de şomaj de 24,7 %, de aproximativ 3 ori mai mare decât cea din ţara noastră, în timp ce Germania, cu un procent de 5,6% a ratei şomajului se situează printre ţările cu cea mai scăzută pondere a populaţiei neangajate.
ConfidenceIndex arată că mai puţin de 10% dintre români (8,9%) sunt mulţumiţi de numărul locurilor de muncă disponibile, adică mai puţin de 1 din 10 respondenţi. În ceea ce priveşte evoluţia pieţei muncii în următoarele 3 luni, românii par să fie mai optimişti: 11,2% dintre aceştia apreciază o creştere a ofertei de locuri de muncă.
Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research, a declarat: "Percepţia românilor cu privire la situaţia actuală a locurilor de muncă reflectă în fapt o lipsă de încredere în îmbunătăţirea situaţiei economice, în ansamblul ei. Ceea ce ne arată ConfidenceIndex este faptul că opţiunile disponibile pe piaţa muncii reprezintă pentru consumatori un aspect imp