Industria financiară din SUA a pariat masiv pe Mitt Romney, contribuind cu milioane de dolari la campania acestuia în speranţa că acesta o va scăpa de reglementările introduse sau pregătite de democraţi. Cele mai mari surse de donaţii pentru campania republicanului, fost finanţist, au fost băncile mari ca Goldman Sachs şi JPMorgan Chase. Victoria lui Obama a fost, bineînţeles, primită cu dezamăgire pe bursele americană, unde indicii S&P 500 şi Dow Jones au scăzut cu 2,4%, miercuri, a doua zi după alegeri.
Sectorul financiar trebuie acum să se împace într-un fel sau altul cu administraţia pe care a demonizat-o, pentru că una este să nu ai un prieten la Casa Albă, dar cu totul alta să ai acolo un inamic, scrie The New York Times.
În mod tradiţional, industria financiară a preferat candidaţii republicani dar, din pragmatism, a făcut mereu donaţii şi cufărului de campanie democrat. Sistemul a fost abandonat în 2008, când mulţi de pe Wall Street s-au reunit în spatele lui Obama, văzut ca un lider inteligent care putea scoate ţara din criză. Angajaţii Goldman Sachs au fost de acea dată sursa principală de contribuţii de campanie pentru Obama, care a primit în jur de 16 milioane de dolari de la Wall Street, cu mult mai mult decât contracandidatul său de atunci, John McCain.
Însă romanţa dintre finanţişti şi Obama s-a rupt la scurtă vreme după ce acesta a preluat puterea şi a promovat curăţenia generală în sectorul financiar, făcută prin Legea Dodd-Frank pentru Reforma Wall Street şi Protecţia Consumatorilor. Acum administraţia nu le datorează mai nimic băncilor care l-au sprijinit pe rivalul preşedintelui. În plus, rezultatele alegerilor parţiale pentru Congres au permis democraţilor să-şi păstreze dominaţia în Senat, spre îngrijorarea sectorului financiar. Dispreţul declarat pentru Wall Street al democratei Elizabeth Warren, proaspăt aleasă senator de M