Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, s-au menţinut, în perioada ianuarie-septembrie 2012, la nivelul cifrei înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net raportat de companie, după nouă luni, este de 2,7 mil. eli. (aprox. 602.000 euro), în scădere faţă de cel înregistrat în intervalul ianuarie-septembrie 2011 (3, 5 mil. lei).
Concret, după ce şi-a extins portofoliul de brânzeturi şi a intrat într-o nouă categorie de piaţă, cu un brand nou, Albalact raportează o cifră de afaceri de 247 mil. lei (aprox. 54,6 mil. euro).
“Piaţa se contractă în continuare, iar consumul nu are perspective de redresare prea curând”, spune Raul Ciurtin, preşedinte şi director general al Albalact, explicând că „scăderea puterii de cumpărare, scumpirea dramatică a materiei prime, seceta, fluctuaţiile de curs valutar sunt probleme serioase în acest moment, care pun o presiune uriaţă pe preţuri şi pe profitabilitate”.
Altfel spus, „oamenii cumpără mai ieftin, iar vânzările cresc în volum, dar scad ân valoare. Faptul că ne menţinem afacerile este un rezultat bun în condiţiile economice actuale, ţinând cont de faptul că anul acesta am avut extinderi importante de portofoliu şi am lansat un brand nou, pe un nou segment. Nu suntem pesimişti, însă este evident că perioada care va urma va fi mai dificilă. Obiectivul nostru este să ne menţinem profitabil în categoriile în care suntem lideri şi să creştem în celelalte categorii”, adaugă Ciurtin.
Anul acesta, Albalact a adus pe piaţă o gamă noua de brânză proaspătă de vaci sub brand-ul Rarăul, cu opt produse diversificate. Odată cu noua gamă, compania a introdus şi o reţetă proprie - brânză de vaci Moldoviţa. Portofoliul mai cuprinde alte sortimente de brânză proaspătă tip gustare şi desert, dar şi doua sortimente tip ingredient