Producătorul de lactate Albalact Alba Iulia (ALBZ) a încheiat primele nouă luni cu afaceri de 247 de milioane de lei (55,7 mil. euro), nivel apropiat de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cu un profit net în scădere cu 23%, la 2,7 milioane de lei (609.000 de euro), a anunţat joi compania.
La nouă luni ale acestui an, Albalact îşi menţine afacerile în liniile bugetate, după ce şi-a extins portofoliul de brânzeturi şi a intrat într-o nouă categorie de piaţă, cu un brand nou.
În perioada ianuarie-septembrie 2011, Albalact a raportat afaceri de 246 milioane de lei şi un profit de 3,5 milioane de lei.
"Piaţa se contractă în continuare, iar consumul nu are perspective de redresare prea curând. Scăderea puterii de cumpărare, scumpirea dramatică a materiei prime, seceta, fluctuaţiile de curs valutar sunt probleme serioase în acest moment, care pun o presiune uriaşă pe preţuri şi pe profitabilitate. Oamenii cumpără mai ieftin, iar vânzările cresc în volum, dar scad în valoare. Faptul că ne menţinem afacerile este un rezultat bun în condiţiile economice actuale, ţinând cont de faptul ca anul acesta am avut extinderi importante de portofoliu şi am lansat un brand nou. Nu suntem pesimişti, însă este evident că perioada care va urma va fi mai dificilă. Obiectivul nostru este să ne menţinem profitabili în categoriile în care suntem lideri şi să creştem în celelalte categorii", a declarat Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general Albalact.
Compania este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România. Albalact are mai mult de 600 de angajaţi şi peste 5.000 de acţionari, fiind listată pe piaţa RASDAQ.
În acţionariatul Albalact se regăsesc Petru Ciurtin, tatăl directorului general (31,74% din titluri) şi fondul de investiţii RC2 Limited, înregistrat în Cipru (25,45%).
Raul