În baza planurilor-cadru de învăţământ pentru ciclul superior al liceului, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, disciplina Educaţie artistică se studiază în clasele a XI-a şi a XII-a, la toate specializările din cadrul filierei teoretice, profil umanist şi al filierei vocaţionale, profil teologic, specializarea patrimoniu cultural.
„Trunchiul comun pentru filiera teoretică, profil umanist şi cel pentru filiera vocaţională, profil teologic, specializarea patrimoniu cultural, vizează aprofundarea competenţelor-cheie achiziţionate în învăţământul obligatoriu, cu relevanţă pentru cele două profiluri“, susţin reprezentanţii ISJ Arad.
În acest context, profesorii susţin că disciplina Educaţie artistică valorifică competenţele dobândite de elevi prin studierea disciplinelor din cadrul ariei curriculare Arte, în clasele a IX-a şi a X-a – ciclul inferior al liceului. Noutatea în proiectarea curriculumului pentru această disciplină constă în abordarea integrată a fenomenului cultural-artistic, cu scopul de a-l analiza dintr-o pluralitate de puncte de vedere şi de a-l valorifica atât la nivel individual, cât şi la nivelul comunităţii.
Această ofertă educaţională contribuie la sensibilizarea tinerei generaţii faţă de valorile culturale, astfel încât acestea să fie descoperite, promovate şi conservate. În contextul în care se manifestă agresiv standarde uniformizatoare, stereotipuri culturale şi prejudecăţi, educaţia artistică constituie unul dintre fundamentele educaţionale, care pot favo- riza abordări individualizate, particularizate, selective, autentice, conştiente.
Importanţa elementului cultural local se justifică prin nevoia de resurse didactice şi metodologice şi de parteneri instituţionali în derularea unui demers didactic eficient, orientat spre practică, atât în beneficiul elevilor, cât şi al comunităţii.
În baza planu