* ADEVARUL
* Campanie fără locomotive electorale: Oferta partidelor nu va mai fi personalizată
Partidele politice intră, de vineri, în campanie electorală iar competiţia de anul acesta este marcată de o premieră. Nu vor exista confruntări directe între lideri politici care să joace rol de locomotivă. Până anul acesta, oferta fiecărui partid era personalizată. Între 1990 şi 2004, alegerile parlamentare se suprapuneau cu cele prezidenţiale. Confruntările televizate ale candidaţilor pentru postul de preşedinte deveneau principalele evenimente din campanie. 2008 a fost primul an în care scrutinul legislativ nu s-a suprapus cu cel prezidenţial. Partidele au defilat, în campanie, cu candidaţii la postul de premier. Theodor Stolojan (PDL), Mircea Geoană (PSD) şi Călin Popescu Tăriceanu (PNL) s-au duelat la televizor, prezentând publicului oferta partidelor la nivel naţional. De ce nu se prefigurează o astfel de confruntare anul acesta? USL a anunţat că îl sprijină pe Victor Ponta pentru un nou mandat de premier, dar ARD nu şi-a desemnat un pretendent pentru acest post.
* "Cine, când şi cum schimbă România" - începem o campanie pentru ţară
PROVOCARE Ziarul "Adevărul" lansează, alături de Realitatea TV, B1 TV şi "Evenimentul zilei", cea mai amplă campanie din presa noastră: "Cine, când şi cum schimbă România". România trece printr-o criză multiplă: identitară, morală, financiară. Cum şi de ce s-a ajuns aici? "Adevărul" îşi propune să evidenţieze printr-un larg proiect editorial rupturile din societatea românească, să găsească explicaţiile istorice şi posibilele soluţii pentru ieşirea din impasul prezentului. O parte din campanie, cea care se ocupă de conflictele de la nivelul societăţii, de "falii", este derulată în colaborare cu platforma media independentă "România de la zero" (www.dela0.ro). Dar nu vor fi doar cauzele aici, vor fi şi oamenii p